donderdag 24 juni 2010

Ontmoetingen op de fiets

Ter hoogte van CocaCola Zwijnaarde verleent een fietser mij voorrang om even later naast mij te komen fietsen.
Of ik een beetje vertrouwd ben met de omgeving.
De man wil van het fietspad langs de R4 naar het jaagpad langs de Schelde richting Dendermonde.
Een vorige poging een tijdje geleden had niets opgeleverd.
Ik heb de man op sleeptouw genomen en links-rechts-rechts-links-links-rechts tot op het punt gebracht waar onze wegen zich scheidden en hij moeiteloos links-rechts-links de brug over de Schelde in Melle kon bereiken.
Ik koos voor de korte weg langs het nieuwe fietspad.
Een eindje voor mij uit ontwaar ik een zwerm gele fluovestjes.
50-plussers (ik ben er zelf ook één) in groep op de fiets.
Onbetrouwbaar vrijetijdsfietsvolkje ;).
Ik klik mijn pedalen los, minder snelheid en begin een belserenade die ondersteund wordt door een fluitsignaal van een begeleider.
De groep schuift mooi tot 2 gedisciplineerde rijen in mekaar.
Eens voorbij de groep, maak ik opnieuw snelheid.
's Avonds op badminton blijkt dat 2 collegabadmintondames in die groep meefietsten.
Eindactiviteit voor het zomerreces van Sport overdag.
Ze hebben al fietsend naar mij geroepen : "hé, moet je op tijd zijn voor badminton misschien ?"
Ik heb niets gehoord. Handen aan de remmen en supergeconcentreerd op het fietsverkeer.
Omdat er in zo'n groep altijd wel iets kan mislopen.